FANDOM

Leia Organa Solo
Leia-princess-leia-organa-solo-skywalker-34233200-301-400.jpg
Urodzona 19 BBY, Polis Massa
Tytuły Senatorka

Księżniczka

Jedi

Bronie Blaster sportowy czarny

Niebieski miecz świetlny

Księżniczka Leia Organa Solo  córka Anakina Skywalkera i Padme Amidali, siostra Luke'a. W późniejszym czasie także żona Hana Solo i matka trójki dzieci. Wsród nich znalazła się dwójka bliźniaków - Jaina i Jacen oraz Anakin Solo. Po ślubie zyskała drugie nazwisko, jakim było Solo.

Była podczas różnych okresów życia rewolucjonistką, rycerzem jedi z Nowego Zakonu Jedi, przywódczynią, senatorką, a także dyplomatką. Brała udział w wielu bitwach, przeprowadzonych na różnych planetach, np. na Endorze i Hoth. Pod koniec życia została rycerzem jedi i zaczęła władać mieczem świetlnym o niebieskim kolorze.

Podczas wielu bitw, pojedynków, wojen i misji była uzbrojona w czarny, długi blaster sportowy, który chronił ją przed niebezpieczeństwem ze strony Imperium, lub innych nieprzyjaznych stworzeń. Bardzo dobrze walczyła, także wręcz.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Leia Amidala Skywalker urodziła się na planecie Polis Massa. Pewnego dnia jej rodzice podróżowali statkiem kosmicznym. Zrobili postój na planecie Polis Massa gdzie Padme Amidala urodziła córkę.

Jej matką była królowa Naboo - Padme Amidala, a ojcem rycerz jedi - Anakin Skywalker. Bratem bliźniakiem został w dniu jej narodzin Luke Skywalker. Był to rok dziewiętnasty przed bitwą o Yavin, w roku tym rozpoczęła się Wielka Czystka Jedi. Jej matka umarła przy porodzie, a ojciec przeszedł na Ciemną Stronę Mocy i przyjął imię Darth Vader. Padme zdążyła przed śmiercią nadać dzieciom imiona. 

Obi-Wan Kenobi i Mistrz Yoda postanowili, że lepiej będzie jeżeli rodzeństwo nigdy się nie pozna i rozdzielą ich, umieszczając w innych rodzinach. Luke zamieszkał na planecie Tatooine, a Leia na Alderaanu. Została tam adoptowana przez rodzinę Organów, składających się z Baila Organy i jego żony Brehy. Ze względu na to, że małżonka Baila była królową Alderaanu Leia uzyskała tytuł księżniczki. Od najmłodszych lat szkoliła się na wojowniczke. W młodym wieku nauczyła się walki wręcz i za pomocą blastera. W pewnym okresie jej życia, rodzina Organów adoptowała jeszcze jedną dziewczynę, o imieniu Winter. Leia i Winter szybko się zaprzyjaźniły. 

Praca senatorkiEdytuj

Imagesg.jpg

Niedługo potem została senatorką, a pomagała jej właśnie przyszywana siostra. Miała wtedy zaledwie 18 lat. Od początku urzędowanie potajemnie zaczęła wspierać Rebelię. Gdy prawda o Gwieździe Śmierci wyszła na jaw, Leia zaczęła zbierać plany ogromnej broni Imperium, która miała powstrzymać Rebelię. Dziewczynie udało się zdobyć wszystkie kawałki planu i połączyć je w całość.

Darth Vader postanowił osobiście odebrać jej plany i odnalazł ją, gdy latała blisko Tatooine swoim dyplomatycznym statkiem. Aby ochronić plany schowała plany do droida R2 - D2 i wysłała je na Tatooine, żeby dostał je Obi-Wan Kenobi. Później Darth Vader schwytał ją i poddał torturom, aby powiedziała mu, gdzie schowała plany, lecz ona nie zdradziła tego miejsca. W końcu okłamamała ich, że znajdują się na planecie Dantooine. Za oszustwo została skazana na śmierć.

W tym samym czasie Obi-Wan Kenobi dostał jej wiadomość i plany. Obi-Wan wyruszył z Tatooine do Alderaanu, wraz z Lukiem Skywalkerem i Hanem Solo, aby tam zanieść plany broni Imperium. Ku ich zdziwieniu okazało się, że planeta została chwilę przed ich przybyciem zniszczona i ledwo unikneli więzienia. Później Han i Luke odkryli na stacji kosmicznej Leie i podjeli próbę uratowanie księżniczki, która się powiodła. Po przyleceniu na ziemię okazało się że Obi-Wan został zabity przez Dartha Vadera, a plany posłużą zbliżającej się bitwie o Yavin.

Niedługo potem brała udział w bitwie o Yavin i razem z Lukiem zniszczyła Pierwszą Gwiazdę Śmierci. Po bitwie poprowadziła ceremonie, podczas której nagrodziła Luke'a i Hana Solo za ich osiągnięcia. Dzięki niej oboje awansowali, kolejno na: kapitana i dowódcę.

Wygląd i charakterEdytuj

Leia była ładną dziewczyną o długich, brązowych włosach, spiętych zazwyczaj w dwa koki przypominające bułeczki. Znajdowały się one po obu stronach jej głowy. Posiadała średniej wielkości oczy o brązowej barwie. Była niska, ponieważ miała zaledwie 150 centymetrów wzrostu. Została wyposażona w zgarbne ciało, w tym twarz o jasnej barwie. Jej usta były często pomalowane jasno - czerwoną szminką, podchodzącą pod pomarańcz. Miała białe zęby, które ukazywała przy każdym uśmiechu. Leia była bardzo szczupła jak na swój wiek, kiedy osiągneła dorosły wiek. W wieku około dwudziestu lat miała tylko nieco więcej niż 40 kilogramów. Była szybka i zwinna, co zapewniała jej zgrabna i wymodelowana sylwetka.

Dziewczyna w młodości była dość nie grzeczna. Z upływam czasu została wierną przyjaciółką, gotową poświęcić się dla dobra najbliższych. Stawała w ich obronie, kiedy czychało na nich niebezpieczeństwo. Żeby uratować ukochane osoby stoczyła wiele zwycięskich bitw i pojedynków.

RelacjeEdytuj

Han SoloEdytuj

Leia Organa Han Solo kiss.jpg

Leia lubiła Hana Solo już podczas pierwszego spotkania na stacji kosmicznej. Z upływem czasu stali się nierozłączną parą.

Po pokonaniu Dartha Vadera wyszła za mąż za Hana i urodziła mu dwójkę bliźniąt i syna Anakina Solo. 

Luke SkywalkerEdytuj

Leia początkowo nie wiedziała, że Luke jest jej bratem. W 3 roku po bitwie o Yavin się pocałowli, jednak gdy dowiedzieli się, że są spokrewnieni Leia postanowiła nie rozwijać ich związku.

EtymologiaEdytuj

  • Leiahair.jpg
    Jej pierwsze imię - Leia - jest wymyślone przez twórców. Jedna z piosenek Luka Megurine nosi nazwę "Leia" i opowaida o miłości.
  • Leia urodziła się jako Leia Amidala Skywalker: jej drugie imię - Amidala - odziedziczyła po nazwisku matki. Nazwisko - Skywalker - nosił jej ojciec Anakin.
  • Kiedy dziewczyne adoptowała rodzina Organów zmienili nazwisko Lei na swoje.
  • Po ślubie z Hanem Solo przyjeła jego nazwisko.

Ostatecznie została więc Leią Oraną Solo.

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki