FANDOM

Rots32.jpg
Anakin Skywalker
 - jedi, który przeszedł na Ciemną Stronę Mocy i przyjął imię Darth Vader. Ojciec Luke'a Skywalkera i Lei Organy, która zmieniła nazwisko na Solo.

Anakin Skywalker urodził się 41 roku BBY. Jego mistrzem był od roku 19 BBY Obi-Wan Kenobi. Zmarł w 4 roku ABY na pokładzie drugiej Gwiazdy Śmierci.

BoigrafiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Anakin urodził sie na Tatooine. Już jako dziecko byl zdolny i sam zbudowal droida C3-PO. Kiedy Anakin miał 9 lat, na jego rodzinną planetę przylecial Qui-Gon Jinn, mistrz jedi. Pomógł Anakin'owi wygrać wyscig oraz przekonał jego matke, aby Anakin mógł z nim wyjechać i rozpocząc trening jedi.

Furia AnakinaEdytuj

Imgres.jpg

Umiera matka Anakina

Po śmierci Qui-Gon Jinn'a, kiedy młody padawan podrósł, powrocił na Tatooine aby odwiedzić matkę. Okazało się jednak że została porwana przez Tuskeńskich najeźdźców.

Anakin popedził do ich wioski, wkradł się tam nocą. 

Wkradł się do namiotu, w którym przetrzymywali jego matkę. Zastał tam ją pobita i zakrwawioną. Wymienił z nią kilka słów zanim umarła mu na rekach. Anakin wpadł wtedy w furie, zabił wszystkich Tuskenów, nie oszczędził nikogo.

Darth VaderEdytuj

Vader2.jpg

Anakin jako Darth Vader

Anakin stoczył śmiertelną bitwe z Obi-Wanem, podczas której stracił kończyny oraz spaliła mu się skora. Obi-Wan go tak zostawił. Uratował go jednak Kanclerz. Zabrał go on wtedy do swojej kryjówki i doczepił mu robotyczne kończyny oraz ubrał go w czarną maskę i szate. Wręczył Anakinowi też miecz świetlny z czerwonym krysztalem jako zródłem (co znaczy że ostrze miecza będzie czerwonwe). Anakin przyjął wtedy imię Darth Vader. 

ŚmierćEdytuj

Anakin zginął na Drugiej Gwieździe Śmierci, po tym jak odwrócił się od swego mistrza i stanął po stronie Luke'a. Zgładził on wtedy Kanclerza. Po bitwie był zbyt wyczerpany, i umarł Luke'owi na rękach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki